Bericht 13: paragliden - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Josien Wessels - WaarBenJij.nu Bericht 13: paragliden - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Josien Wessels - WaarBenJij.nu

Bericht 13: paragliden

Door: Josien Wessels

Blijf op de hoogte en volg Josien

28 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Dag lieve allemaal,

de tijd vliegt hier voorbij, maar dat heb ik volgens mij al eens eerder gezegd.. Over twee weken ben ik al weer thuis .. getverdemme!
Maar niet teveel over nadenken, voor die tijd staat er nog een heleboel leuks op het programma.

Woensdagavond vertrekken we voor 4 dagen naar Kaapstad. We komen dan donderdagochtend vroeg aan en dan hebben we 3 dagen om alle Kaapstadse-hoogtepunten te bekijken. Zondagochtend gaan we dan met de dagbus weer terug. Peter zijn zus woont in Kaapstad, en we mogen bij haar logeren. En haar man in tourguide- dus die gaat ons alles laten zien. Dus dat gaat vast helemaal goed komen! En zondag op de terugweg pakken we dan nog even de prachtige garden-route mee.

En dan is het zondagavond, en begint echt mijn laatste week..
En dat wordt een drukke: dinsdag gaan we op bezoek bij Algoa- een gehandicaptencentrum voor volwassenen. Woensdag is mijn officiele afscheidsdiner bij Peter en Daphne. Donderdag hebben we optocht bij Ithemba, om meer bekendheid te verwerven in de buurt. Dat gaat echt super worden, alle kinderen in uniform, trommels mee, posters mee. En dan sluiten we af met sap en iets lekkers voor iedereen die mee is gaan lopen tijdens de optocht, op het binnenterrein van Ithema. De optocht zou eigenlijk een week later zijn, maar omdat ik dan al naar huis ben is het een week vervroegd- echt superlief! En dan vrijdag ons afscheid op Ithemba, en zaterdag naar huis .. Maar zo ver is het gelukkig nog niet!

Afgelopen weekend was toppie! We waren naar een luxe vakantiehuis in Sedgefield, met een zwembad in de tuin enzo .. heel vervelend allemaal. En ik heb geparaglid, of para geglid. We zijn wezen paragliden, dat is beter denk ik. Mijn Nederlands wordt er echt niet beter op hier, met al dat Engels, Vlaams en Zuid-Afrikaans om me heen .. Paragilden is met een soort parachute van een berg af vliegen. Echt zo gaaf! Alleen maar de wind om je vooruit te laten gaan. Eigenlijk net zeilen, maar dan nog 100 keer beter. Peter en Daphne kwamen kijken, kijken naar die rare hollanders die zulke malligheid gingen uithalen. Ze vonden het er leuk uitzien, maar ze bleven toch maar met hun voetjes veilig op de grond..

Nou, dat was het wel weer voor nu..