Bericht 10: rugby, zon en wilde dieren - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Josien Wessels - WaarBenJij.nu Bericht 10: rugby, zon en wilde dieren - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Josien Wessels - WaarBenJij.nu

Bericht 10: rugby, zon en wilde dieren

Door: Josien Wessels

Blijf op de hoogte en volg Josien

14 Februari 2011 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Dag lieve mensen,

tijd voor een nieuw verhaal. Wilde ik eigenlijk morgen gaan doen, maar ik was even vergeten dat ik morgen een braai heb. Een barbeque zeg maar .. Er zitten bij Ithemba ook twee duitse vrijwilligers, en zij viereneen feestje vanwege bezoek uit Duitsland. Dus ik ben benieuwd ..

Ik heb een roerig weekend achter de rug. Vrijdag hebben we medevrijwilliger Bea uitgezwaaid op het vliegveld. Echt zo vreemd ..het voelt echt alsof we hier pas net waren. En dat betekent dus ook dat ik alweer over de helft van mijn verblijf hier ben. Plus dat ik het echt supergoed met Bea kan vinden, dus ik mis haar nu al..
Maar veel tijd om te treuren had ik niet, want vrijdagavond gingen we naar een rugbywedstrijd. Een rugbywedstrijd zullen jullie denken, JA, een rugbywedstrijd. In het Nelson Madela Stadion, dat is het stadion dat nieuw gebouwd is voor het WK. Dus dat leek me gewoon leuk, kan ik zeggen dat ik daar ben geweest .. Maar de wedstijd was ook leuk joh! Werd er helemaal fanatiek van! Helaas heeft Port Elizabeth wel verloren, maar dat kon de pret niet echt drukken.. Al dat geduw en getrek, vond het helemaal een soort van leuk!

Zaterdag heb ik hier heel relaxed in een ligbedje in de tuin gelegen. Het is hier nu namelijk heerlijk weer. 30 graden en volop zon! Ik zou bijna sorry zeggen, maar dat doe ik lekker niet! Zondagochtend zijn we eerst weer even naar de markt geweest, lekker geslenterd. En s’middags zijn we met alle vrijwilligers naar Scotia geweest. Dat is een private game-park, op ongeveer een uurtje rijden van P.E. Hier hebben we rondgereden met een gids in zo’n leuke jeep met stoeltjes op het dak. En we hebben heeel veel dieren gezien, van heeel heeel dichtbij. Ze stonden gewoon echt naast de auto. Ik zal ze even noemen: negen leeuwen, een vrouwtje met vijf jongen en drie jongere leeuwen. Twee neushoorns, twee nijlpaarden, een hele kudde giraffen om ons heen en twee krokodillen, maar die wilden niet echt boven water komen dus we hebben alleen de ogen gezien. Verder veel impala’s, buffels, en weet ik wat nog meer. Echt helemaal super dus. Het was van drie tot negen uur, dus eerst was het licht, maar na het eten hebben we rondgereden met een grote lamp. Echt heel cool, dan zie je echt die ogen oplichten..

En vandaag natuurlijk weer back to Ithemba bussines. We waren vandaag maar met z’n tweeen, want de nieuwe vrijwilligers kwamen pas vandaag aan. Morgen gaan die voor het eerst mee, dus ik ben benieuwd .. Zal even wennen zijn, maar het komt vast helemaal goed!

Geen foto’s vandaag, daarvoor is het internet te wisselvallig. Dat schiet niet op. Misschien later in de week, anders geloven jullie natuurlijk niet wat ik allemaal gezien heb ..

Dikke kus, Josien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Port Elizabeth I

*

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2011

Bericht 15: mijn laatste bericht

07 Maart 2011

Bericht 14: Kaapstad

28 Februari 2011

Bericht 13: paragliden

23 Februari 2011

Bericht 12: foto's

21 Februari 2011

Bericht 11: ithemba-news
Josien

Actief sinds 04 Jan. 2013
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 13374

Voorgaande reizen:

17 Januari 2016 - 28 Januari 2016

Port Elizabeth 4

31 December 2012 - 26 Januari 2013

Port Elizabeth III

03 Maart 2012 - 21 Januari 2012

Port Elizabeth II

16 Januari 2013 - 15 Maart 2011

Port Elizabeth I

Landen bezocht: