Bericht 5: weekend! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Josien Wessels - WaarBenJij.nu Bericht 5: weekend! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Josien Wessels - WaarBenJij.nu

Bericht 5: weekend!

Door: Josien Wessels

Blijf op de hoogte en volg Josien

23 Januari 2011 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Dag lieve allemaal,

al bijna een week voorbij! Ons eerste weekend zit erop!
En we hebben goed ons best gedaan ..

Op vrijdagmiddag gaan de kinderen van Ithema eerder naar huis. Alle dag-arbeiders krijgen dan namelijk hun loon, en de meesten gaan dit dan direct opdrinken. Het naar huis brengen van de kinderen wordt dan erg lastig, en ook gevaarlijker, vandaar dat ze op vrijdag eerder naar huis gaan. En wij dus ook. Ons weekend begon dan ook vrijdagmiddag al, we gingen shoppen! We hebben een rondje gelopen in het grootste winkelcentrum van de stad, GreenAcres. Heerlijk winkeltjes gesnuffeld, en bij alle kappers naar binnen gegluurd. Dat vlechten is echt een kunst apart! We hebben even gepauzeerd met een lekker kopje thee en een muffin .. zie de foto!

Zaterdagochtend zijn we met een boot naar pinguïneiland gevaren, het goot echt van de regen, heel nederlands! Maar ik vond het evengoed leuk natuurlijk .. Onderweg hebben we heel veel dolfijnen gezien, echt super. We vergaten de pinguïns helemaal! Heb er een filmpje van gemaakt, want foto’s was zo moeilijk. Ik had steeds alleen water. En toen de kapitein doorkreeg dat ik ook weleens vaar kon ik direct even het roer overnemen, dat leek hem wel wat. Maar die boot ging hard! Ik stond te sturen, en de tranen van de wind liepen zo mijn oren in .. ik durfde niet te knipperen, want ik dacht dan krijg in mijn ogen nooit meer open ..

Toen we bijgekomen waren met een lekkere lunch in de yachtclub, zijn we weer in onze racewagen gestapt. Op weg naar Seaview, een wildpark waar je met de auto door kunt rijden. Giraffen, zebra's, springbokken, apen, ze liepen allemaal los. De leeuwen zaten wel apart, maar die waren in dromenland. Zelfs een prachtige vierstemmige versie van ‘the lions sleeps tonight’ kon ze niet wakker krijgen. Maar dat kan ook liggen aan de keuze van het liedje ..

Toen werd het zondag, tijd voor de markt! Vanochtend hebben we lekker rondgeslenterd op een markt bij het strand, erg leuk en gezellig. En vanmiddag hebben we nog een ander wildpark bezocht, hier hebben we zelfs nog een neushoorn gespot.
Een hele aardige score lijkt mij zo …

Morgen is het weer gedaan met de vakantie-pret, dan gaan we weer aan de werk-pret!

Dikke kus, Josien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Port Elizabeth I

*

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2011

Bericht 15: mijn laatste bericht

07 Maart 2011

Bericht 14: Kaapstad

28 Februari 2011

Bericht 13: paragliden

23 Februari 2011

Bericht 12: foto's

21 Februari 2011

Bericht 11: ithemba-news
Josien

Actief sinds 04 Jan. 2013
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 13369

Voorgaande reizen:

17 Januari 2016 - 28 Januari 2016

Port Elizabeth 4

31 December 2012 - 26 Januari 2013

Port Elizabeth III

03 Maart 2012 - 21 Januari 2012

Port Elizabeth II

16 Januari 2013 - 15 Maart 2011

Port Elizabeth I

Landen bezocht: