Bericht 3: aangekomen! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Josien Wessels - WaarBenJij.nu Bericht 3: aangekomen! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Josien Wessels - WaarBenJij.nu

Bericht 3: aangekomen!

Door: Josien Wessels

Blijf op de hoogte en volg Josien

18 Januari 2011 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Dag lieve allemaal,

ik ben aangekomen!
De reis ging in principe goed, geen rare dingen. Wel vertraging in Londen, 3 uur wachten. En daardoor miste ik ook mijn vlucht van maandagochtend richting Port Elizabeth, dus die moest omgeboekt. Uiteindelijk is dit ook allemaal gelukt, en kwam ik 5 uur later dan gepland aan.

Op het vliegveld werd ik opgehaald door Laura van Be More en zij heeft me naar mijn huis gebracht. En daar kreeg ik een warm welkom! Peter en Daphne zijn superlief, en zorgen heel goed voor ons. Peter is onze Afrika-papa en we hebben met betrekking tot de veiligheid dan ook dezelfde leefregels gekregen als zijn kinderen.

Vanochtend om 7.20 werden we opgehaald door Sylvia, zij is een van de docenten van Ithema. Met haar rijden we elke dag mee. Om half 9 kwamen de eerste kinderen en die waren dol-enthousiast. Ze vlogen ons om de hals alsof ze ons al jaren kennen ..

De afgelopen weken was het hier zomervakantie, en de kinderen zijn dus weken niet geweest, vandaag was de eerste dag weer. Het was dus voor iedereen weer even wennen. Er zijn ook wat wisselingen in de klassen, kinderen die 18 zijn geworden zijn niet meer terug gekomen, en vanaf morgen komen er ook nieuwe kinderen.

Naast meekijken en spelen hebben we ons eigen lokaal (jaja!) een beetje opgeruimd en ingericht. Morgen gaan we meekijken tijdens de 'les' en plannen maken voor de rest van de tijd.

Vanmiddag heb ik Patricia ontmoet, een meisje van 5 jaar met problemen met haar benen. Ze draagt 2 spalkjes en loopt met een mini-rollator. En ze is heel klein voor haar leeftijd. Aan het eind van de middag hebben we samen gespeeld, en toen de bus kwam om haar op te halen trakteerde ze mij nog op een klein kado. Een klein darmprobleempje: waarschijnlijk door de ander eten de afgelopen weken tijdens de vakantie. Dus ik viel met mijn neus in de boter! Maar nu heeft ze helemaal mijn hart gestolen, dus een van mijn doelen voor de komende tijd zal zeker over haar gaan!

Dit was het voor nu, ik ga douchen en lekker slapen.
Morgen is het weer vroeg dag!

Liefs Josien