Bericht 21: baie dankie - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Josien Wessels - WaarBenJij.nu Bericht 21: baie dankie - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Josien Wessels - WaarBenJij.nu

Bericht 21: baie dankie

Door: Josien Wessels

Blijf op de hoogte en volg Josien

20 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Liewe, lieuwe mense, ik vind het alweer tijd voor een nieuw bericht: een bedankbericht!

Baie dankie voor al het geld dat ik van zoveel lieve mensen heb gekregen, en waarvoor ik hier een goede bestemming mocht zoeken. Ik besefte me vandaag weer hoe bijzonder dat eigenlijk is, want met dat geld kan ik hier fijne en simpele dingen doen, dingen die bij ons zo vanzelfsprekend zijn. Toen de kinderen vanochtend aankwamen met de bus had 1 van de assistenten een briefje bij zich, geschreven in Xhosa. Ze heeft het door 1 van de leraressen laten vertalen en gaf het toen aan mij. Een briefje van de moeder van Busisiwe, waarmee we gister nieuwe schoenen zijn gaan kopen. Ze bedankte voor de nieuwe schoenen voor haar dochter, Busi is er heel blij mee want ze lopen heerlijk. Ik was helemaal ontroerd, zo’n kleine moeite, zo veel plezier!

Maar veel tijd om ontroerd te zijn had ik niet, er moest nog meer geld worden uitgegeven: op naar de kinderboerderij! Helemaal top! We hebben een superleuke dag gehad. De kinderboerderij bleek erg mooi, niet gewoon een paar dieren in hokjes, maar echt een speelboerderij met alles erop en eraan. We begonnen met een wandeling langs alle dieren, onder leiding van een hele leuke vrouw van de kinderboerderij. Ze nam de kinderen op sleeptouw en liet ze de dieren eerst aaien en daarna voeden (erg spannend!). Een flinke wandeling, want er waren veel verschillende dieren, en hier en daar toch ook wel verschillend van Nederland. Ik heb bij ons tenminste nog nooit een veld vol schildpadden gezien. Na deze tour gingen we met z’n allen in een soort wagon achter een tractor om tussen de schapen door te rijden. Ook een hele belevenis, en hoewel het ritje maar zo’n 10 minuten duurde gingen de kinderen helemaal uit hun dak! Onze reis werd afgesloten met lekkere broodjes en een sapje. Ook weer zo simpel, maar echt een traktatie. Brood is namelijk relatief duur, en krijgen ze dus niet vaak. Daarna even plassen en met z’n allen weer de bus in om terug te rijden naar Ithemba. Dat dachten we tenminste .. de bus dacht daar alleen ietsje anders over. Er was geen beweging in te krijgen. Ik zag gelijk al donatiegeld naar de garage vliegen, maar gelukkig konden we het probleem ook weer snel oplossen. Even de bedrading van de accu aandrukken en toen konden we gaan.

Terug op Ithemba was het tijd om de kinderen naar huis te brengen, dus tijd om alle gemaakte fotolijstjes uit te delen. Vanwege het glas in de lijstjes hebben we de lijstjes pas uitgedeeld toen de kinderen al in de bus zaten. Ook dat was weer een groot succes, alle kinderen waren erg blij met hun zelfgemaakte cadeau.

Al met al een hele geslaagde dag dus, die ik jullie niet wilde onthouden, want zonder alle donaties was dit allemaal niet mogelijk geweest. Ik heb vandaag echt genoten van alle kinderen, en zij hopelijk ook van alles wat we voor/met hen gedaan hebben.

’N dik drukkie vir julle almal!

Liefs Josien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Josien

Actief sinds 04 Jan. 2013
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 13373

Voorgaande reizen:

17 Januari 2016 - 28 Januari 2016

Port Elizabeth 4

31 December 2012 - 26 Januari 2013

Port Elizabeth III

03 Maart 2012 - 21 Januari 2012

Port Elizabeth II

16 Januari 2013 - 15 Maart 2011

Port Elizabeth I

Landen bezocht: