Bericht 17: weer thuis .. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Josien Wessels - WaarBenJij.nu Bericht 17: weer thuis .. - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Josien Wessels - WaarBenJij.nu

Bericht 17: weer thuis ..

Door: Josien Wessels

Blijf op de hoogte en volg Josien

04 Maart 2012 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Dag lieve allemaal,

het is gelukt: ik ben er weer!
De reis was (veel te) lang en erg vermoeiend, met 2 keer vertraging, maar gelukkig stonden Peter en Daphne op het vliegveld al te wachten met de woorden: eindelijk ben je weer thuis!
Zo voelt het ook wel een beetje, alsof ik nooit ben weg geweest. Mijn spulletjes liggen weer in dezelfde kast, en ik slaap weer lekker in hetzelfde bed.

De komende weken logeer ik, net als vorig jaar bij Peter en Daphne. Zij runnen een vrijwilligershuis, en bieden onderdak aan vrijwilligers van meerder projecten, waaronder Ithemba. De officiële samenwerking met Be-More is stopgezet zoals ik in mijn vorige bericht aan aangaf, maar veel vrijwilligers blijven terugkomen en logeren dan weer bij Peter en Daphne. Net zoals ik nu, want dat is erg fijn: Peter en Daphne zijn hele lieve mensen, heel gastvrij en betrokken bij alle projecten. Ze slapen zelf in een bijgebouw achter de garage, zodat de vrijwilligers in het huis kunnen verblijven.

Vandaag was een rustige dag, even bijkomen van de reis en wennen aan het warme weer (zo’n 30 graden), weinig te vertellen dus. Vanavond gaan we Renske ophalen, zodat wij de komende weken samen heel veel leuke en goede dingen kunnen gaan doen. Morgen gaan we een auto huren, Zuid-Afrikaanse SIM kaarten kopen, en dan zijn we helemaal klaar voor de strijd!

Tot de volgende keer!
Liefs, Josien