Bericht 16: terug naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Josien Wessels - WaarBenJij.nu Bericht 16: terug naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Josien Wessels - WaarBenJij.nu

Bericht 16: terug naar Zuid-Afrika

Door: Josien Wessels

Blijf op de hoogte en volg Josien

08 Februari 2012 | Nederland, Leiden

Dag lieve mensen,

allereerst: heel heel veel dank voor alle bijdragen die ik heb ontvangen. Kleine en grote bedragen, van vrienden en familie, en zelfs van mensen die ik helemaal niet ken. Echt geweldig! Ik ben er heel erg blij mee, en zal dan ook proberen om mijn weblog zo goed mogelijk bij te houden om zo te laten weten wat we ermee doen.

De belangrijkste reden om geld in te zamelen is dat de organisatie waarmee ik vorig jaar naar Ithemba ben gegaan, Be More, vlak na mijn terugkomst de samenwerking met het project heeft stopgezet. Er komt dus weinig tot geen geld meer uit Nederland om Ithemba te ondersteunen, en Ithemba heeft momenteel grote moeite met het openhouden van de deuren. Daarom zamel ik het geld ook in via mijn eigen rekening, en niet via de rekening van de organisatie.

Ons plan is op dit moment om alle kinderen te onderzoeken en te kijken wie er (dringend) een bezoek aan de dokter of tandarts nodig heeft. Dit is namelijk een groot probleem, zowel Ithemba als de meeste ouders hebben geen geld om dit te bekostigen. Hierdoor lopen de kinderen lang door met pijn of andere ongemakken, terwijl dit in vele gevallen makkelijk te verhelpen is.

En we gaan natuurlijk in overleg met de begeleiders op Ithemba. Samen gaan we kijken welke dingen er op het verlanglijstje staan, en welke wensen wij misschien kunnen vervullen. We willen vooral investeren in goede, leuke ervaringen voor de kinderen, en niet zozeer in materiële zaken. Vorig jaar heb ik namelijk gezien dat Zuid Afrikanen niet altijd even zuinig met hun (gekregen) spullen omgaan. We gaan ook geen geld achterlaten, want ook budgetteren is niet een van hun sterkte kanten. Bij alles waar wij geld in investeren gaan wij mee om zeker te zijn dat het geld ook daadwerkelijk wordt besteed aan hetgeen het voor bedoeld is. Mochten we geld overhouden, dan bewaar ik dit voor een volgende keer .. (ik denk namelijk dat die er wel komt).

Dan nog even wat mededelingen: hiernaast -> staat een groen vierkant met volg mijn ervaringen. Als je hierop klikt en je e-mailadres invult krijg je een email als ik een nieuw bericht heb geschreven. Mensen die dit de vorige keer gedaan hebben, maar dit niet meer willen, kunnen zich hier weer uitschrijven. Boven dit groene vierkant staat Ithemba, als je hierop klikt krijg je iets meer informatie over het project.

En nog even mijn vluchtgegevens, voor de mensen die dit handig vinden.
2 maart
17.30 Londen – 17.40 Londen BA 433
20.45 Londen – 9.40 Johannesburg BA 57
3 maart
11.10 Johannesburg – 12.50 Port Elizabeth BA 6241

en weer terug:
23 maart
13.30 Port Elizabeth – 15.05 Johannesburg BA 6264
20.15 Johannesburg – 5.15 Londen BA 56
24 maart
7.25 Londen – 9.40 Amsterdam BA 428

Tot zover voor nu, het volgende bericht komt uit Afrika!

Nogmaals heel veel dank alvast!
Veel liefs, Josien

Voor vragen, mail mij! Email: josienwessels@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leiden

Josien

Actief sinds 04 Jan. 2013
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 13376

Voorgaande reizen:

17 Januari 2016 - 28 Januari 2016

Port Elizabeth 4

31 December 2012 - 26 Januari 2013

Port Elizabeth III

03 Maart 2012 - 21 Januari 2012

Port Elizabeth II

16 Januari 2013 - 15 Maart 2011

Port Elizabeth I

Landen bezocht: